Cupón de Accio internacionalización
Nou Cupó Començar a Exportar
Si ets una empresa amb seu operativa a Catalunya i vols fer el salt als mercats internacionals, el Cupó Començar a Exportar d’Acció és l’oportunitat perfecta per a tu. Aquesta subvenció de 10.500 € cobreix fins a 110 hores d’assessorament especialitzat, guiant-te pas a pas en el teu procés d’internacionalització.
Les 4 fases del Cupó Començar a Exportar
Fase 1: Familiarització amb l’empresa i fitxes de mercat
Aquesta fase inicial se centra en una comprensió profunda de la teva empresa i en la identificació preliminar de mercats objectiu1.
Anàlisi Interna: Es realitzen reunions per conèixer a fons el teu model de negoci. Això inclou entendre qui és l'empresa, què fa exactament, com ho fa, quins són els seus productes o serveis principals, els canals de distribució i comunicació actuals, i quin és el perfil dels seus clients objectiu.
Elaboració de Fitxes de Mercat: Es creen informes detallats per a un màxim de tres mercats potencials seleccionats. Cada fitxa inclou1:
Informació General: Dades clau del país/regió (economia, població, cultura, idiomes, etc.).
Oportunitats i Tendències: Anàlisi de la demanda del sector, competència existent (local i internacional), preus de referència, i avantatges/desafiaments d'entrar en aquell mercat.
Aspectes Legals i Regulatoris: Informació sobre aranzels, impostos d'importació, certificacions necessàries, barreres comercials i acords comercials vigents.
Canals de Distribució i Logística: Mètodes de distribució comuns, infraestructura logística, costos i temps d'enviament estimats.
Estratègia Comercial i Màrqueting: Preus de referència locals, poder adquisitiu, estratègies de promoció efectives, canals de comunicació preferits i adaptacions culturals necessàries del producte/servei.
Referències: Casos d'èxit d'empreses similars, exemples de productes competidors i experiències de negocis locals amb empreses estrangeres.
Conclusions: Anàlisi DAFO (punts forts, febles, oportunitats, amenaces) del mercat, viabilitat d'entrada, estratègia recomanada i propers passos suggerits
Fase 2: Adequació estratègica de l'empresa
L'objectiu aquí és preparar estratègicament l'empresa i la seva oferta per als mercats internacionals identificats.
Definició de la Proposta de Valor Internacional: S'analitza per què el teu producte/servei és atractiu per a clients internacionals i com es diferencia de la competència. Això implica identificar característiques clau, beneficis (funcionals, econòmics, emocionals), elements únics (tecnologia, disseny, experiència), adaptabilitat a necessitats locals i el model de distribució i suport associat.
Desenvolupament de l'Estratègia de Preus: Es defineix com es fixaran els preus per a l'exportació, considerant tots els costos associats (producció, logística, aranzels, distribució, assegurances, financers). S'exploren estratègies com la discriminació de preus, descomptes, paritat, i s'estableixen les condicions de pagament (Incoterms, moneda). També es preveuen ajustaments per fluctuacions de divises, inflació o canvis en costos, i es considera la gestió de riscos davant la competència.
Elaboració del Pitch d'Empresa i Producte/Servei: Es crea una presentació concisa i potent per a possibles clients o socis internacionals. Aquest pitch inclou la missió de l'empresa, la presentació del producte/servei destacant el seu valor diferencial i adaptabilitat, una anàlisi breu de l'oportunitat de mercat, la proposta de valor clara amb beneficis i casos d'èxit, l'estratègia d'exportació (canals, preu, logística), possibles aliances i una crida a l'acció clara.
Fase 3: Creació de Base de Dades de Clients Potencials
Aquesta fase es dedica a la identificació i recopilació sistemàtica de contactes rellevants en els mercats objectiu definits prèviament.
Identificació de Leads: Es busquen i s'identifiquen empreses i contactes que encaixin amb el perfil de client ideal (distribuïdors, agents, clients finals, socis potencials, etc.) als mercats prioritzats.
Recopilació de Dades: Es crea una base de dades inicial ("BBDD inicial sense filtrar") que conté la informació clau d'aquests contactes potencials per poder iniciar la fase de contacte.
Fase 4: Contacte i Seguiment dels Clients Potencials
És la fase més operativa i extensa, centrada en iniciar i mantenir la comunicació amb els contactes identificats per generar oportunitats de negoci reals.
Identificació del Decision Maker: Dins de cada empresa contactada, s'identifica la persona clau amb capacitat de decisió.
Primer Contacte: Es realitza el primer contacte amb els leads qualificats, utilitzant sovint el pitch desenvolupat a la Fase 2 per presentar l'empresa i la proposta de valor.
Seguiment Personalitzat: Es fa un seguiment sistemàtic i personalitzat de cada contacte (lead), gestionant la comunicació, responent preguntes, enviant informació addicional i registrant tota l'activitat en la base de dades. L'objectiu és nodrir la relació per convertir els leads en clients o socis efectius. El resultat final d'aquesta fase és una base de dades actualitzada amb l'historial de seguiment de cada contacte.
Requisits per accedir al cupó
Ser una petita o mitjana empresa amb establiment operatiu a Catalunya.
Tenir una facturació mínima anual de 250.000 €.
No superar el 25% d’exportació sobre la facturació total.
Disposar d’una pàgina web en un idioma estranger.
Comprometre’s a designar un recurs intern per continuar amb les tasques d’exportació després del cupó.
Nota: No poden optar al cupó empreses del sector turístic o cultural que busquin atreure clients cap a Catalunya ni empreses dedicades a la consultoria internacional.
Per què triar Bicoca com el teu assessor?
A Bicoca som assessors acreditats per Acció, especialitzats en iniciatives d’internacionalització com el Cupó Començar a Exportar. Comptem amb una àmplia experiència ajudant empreses catalanes a identificar oportunitats globals i establir-se amb èxit en nous mercats. Amb nosaltres obtindràs:
Un enfocament personalitzat adaptat al teu sector i necessitats específiques.
Estratègies efectives basades en dades reals i anàlisis profundes dels mercats objectiu.
Suport durant tot el procés: des del disseny de l’estratègia fins al seguiment dels teus primers clients internacionals.
Contactans per rebre més informació
Ens cuidem de tramitar els cupons. 10.500 € de subvenció.