Subvenció d´ACCIÓ a la promoció internacional 2023

Feb 20, 2024Por Bicoca International ventures
Bicoca International ventures
Abstract blur people in exhibition hall event trade show background

 Subvencions per a projectes de realització d’activitats de promoció internacional 2023

Què se subvenciona/finança? 

Les despeses necessàries per realitzar activitats de promoció internacional, especialment promoció digital però també física, amb l’objectiu d’incrementar el volum i la freqüència de les exportacions de les empreses beneficiàries i incentivar l’ús dels canals digitals en la internacionalització.  

Qui pot ser beneficiari i requisits?

 Empreses amb seu operativa a Catalunya constituïdes com a societat anònima, societat de responsabilitat limitada o societat cooperativa que compleixin els següents requisits:  - Facturació mínima de 250.000 euros en el darrer exercici tancat.  - Disposar de la web de l'empresa en un idioma estranger. - Disposar d'un pla de promoció internacional (PPI) actual, elaborat a partir del 2021, que contingui la informació del model disponible al web d'ACCIÓ. No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les empreses dedicades a la intermediació o distribució ni tampoc aquelles empreses del sector turístic o cultural l'objectiu de les quals sigui atraure clients cap a Catalunya. 

Quines actuacions i despeses són subvencionables/finançables? 

Es consideren subvencionables les següents actuacions i despeses:

 a) Despeses de promoció digital: 

Desenvolupament web i/o e-commerce i creació de continguts per l’accés a nous mercats

• Accions del pla de màrqueting digital i campanyes publicitàries internacionals

 • Participació en marketplaces

 Despeses d’inscripció i publicitat en els mateixos

- Contractació d’agències especialitzades per gestionar i optimitzar la presència en marketplaces: estudi de viabilitat per analitzar els més adequats, alta i gestió inicial del compte, formació en els mercats electrònics i altres serveis a mida (B2B o B2C).

 • Adquisició i integració de llicències de software d’intel·ligència de negoci i gestió amb clients online internacionals.

b) Despeses de promoció física:

 • Participació en actes de promoció: fires, congressos, exposicions, promoció en punt de venda, degustacions, seminaris, etc.

- Despeses vinculades a l’organització de l’actuació (lloguer, mobiliari, decoració, intèrprets, etc.) (No es subvenciona la realització d’agendes de contactes ni les activitats subvencionades ja per ACCIÓ o altres organismes (ICEX, etc.)

- Cost de l’entrada, si es va com a visitant (1 entrada per empresa i per acte)

Despeses vinculades al procés de certificació, homologació i registre de marca per la comercialització internacional de productes, excepte taxes.

 c) Despesa de realització de l’informe de justificació de l’ajut per part d’un auditor de comptes (cost subvencionable màxim de 1.000€).  

Quina és la intensitat i l’import de l’ajut? 

La intensitat de l’ajut es d’un 50% sobre el pressupost del projecte, fins a un màxim de 15.000€.  Els projectes hauran de tenir una despesa sol·licitada mínima de 12.500€. 

Quins són els criteris de valoració? 

1. Grau d'inversió en promoció digital en relació amb el pressupost total sol·licitat (200 punts)

2. El pla d'actuacions està alineat amb el pla de promoció internacional presentat (120 punts)

3. Experiència exportadora de l'empresa (85 punts) 

4. Recursos humans per realitzar el pla d'actuacions (10 punts) 

5. Països prioritaris ACCIÓ (50 punts)

6. Inversió en promoció exterior els dos últims anys (5 punts)

7. Disposar de pàgina web en català (10 punts) 

8. Orientació i enfocament del projecte cap a la perspectiva de gènere (10 punts) 

9. Impacte ambiental i social del projecte: contribució als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i contribució a la transició energètica-climàtica (10 punts)