SEO PER EMPRESES EXPORTADORES CATALANES
1. La importància del SEO internacional

- El SEO a nivell internacional és fonemental en qualsevol estrategia de creixement en els mercats exteriors i implica una inversió en termes de temps i recursos econòmics ja que és necessari adaptar la pàgina web per al públic objectiu de cada país.No és suficient de cap de les maneres només amb traduir els continguts.
- Construir un web per un determinat mercat tenint en compte el SEO, implica adaptar el contingut de manera efectiva i comprendre la cultura, tendències de compra, idioma, i sensibilitats del públic objectiu.
2. Consideracions abans d'internacionalitzar una web:
- S'han de considerar els idiomes del públic objectiu i el pressupost disponible abans d'emprendre el SEU internacional per a una web, blog o botiga en línia.
- Si es disposa d'un pressupost reduït, és millor concentrar els esforços en un mercat (1 país i 1 idioma) en lloc d'intentar aconseguir diversos mercats amb recursos limitats.
3. Millors pràctiques per al posicionament internacional d'una pàgina web:
- Triar correctament el domini és fonamental per al posicionament internacional, amb opcions de domini de primer nivell, subdomini i *subcarpeta.
-Domini de primer nivell: https://www.dominio.es
Aquest tipus és el que inspira més confiança, ja que els usuaris reconeixen aquesta web com a pròpia del seu país. Aquesta és la configuració que segueix, per exemple, la marca d'automòbils Audi, que té un domini de primer nivell per a cada país en el qual és present (audi.it, audi.de, audi.fr, etc.). El principal problema d'aquesta estratègia és el seu alt nivell d'inversió, ja que no es tracta només de comprar un domini per a cada país, sinó de desenvolupar una nova estratègia de SEU per a cadascun d'ells.
-Subdomini: https://it.dominio.com
Podríem dir que són com una adreça web annexa a un domini principal. En teoria, aquest tipus d'estratègia permet que part de l'autoritat del domini principal es traspassi als diferents subdominis. L'exemple més clar és Wikipedia, que per cada idioma té un subdomini diferent.
*Subcarpeta: https://www.dominio.com/it
Representen carpetes o seccions dins d'un domini principal. És l'elecció més pertinent quan no disposem de molt de pressupost, però des del punt de vista dels usuaris es perd aquesta sensació de seguretat i confiança, ja que només sembla que naveguin per una pàgina web traduïda al seu idioma. És l'opció més interessant, també, per als negocis locals els clients dels quals, ja siguin nacionals o estrangers, es troben en un mateix país.
4. Importància de l'atribut *hreflang:
- L'atribut '*hreflang' en el codi HTML de les pàgines és crucial per a indicar als motors de cerca que el mateix contingut està disponible en diferents idiomes i països.
- Administrar correctament els continguts multilingües és clau per a evitar que els motors de cerca interpretin contingut duplicat.
5. Disseny adequat al país i facilitat d'ús:
- El disseny orientat a l'usuari i adaptat a la cultura del país és essencial per a una web internacional, incloent-hi una opció de canvi d'idioma visible i fàcil d'entendre.
6. Importància del Disseny en la Internacionalització:
- El disseny ha de contenir una quantitat suficient de text per a generar confiança i el contingut ha de ser rellevant per tenir una bona indexació.
- La longitud de les frases i paraules en diferents idiomes afecta el disseny de les pàgines, per tant pot ser necessari adaptar la maquetació i el disseny per els diferents idiomes.
7. Substitució dels Textos:
- Les paraules claus utilitzades als diferents mercats varien o poden variar i en consequencia els textos. els contiguts i les imatges també.
- Reduir el contingut per a versions estrangeres eliminant el no funcional pot ser una manera de millorar la usuabilitat.
8. Canviar de nom Pàgines i Imatges:
- Les pàgines han d'estar identificades en l'idioma del públic objectiu.
- Anomenar les imatges correctament en l'idioma traduït per a l'optimització del SEO, és molt important i sovint no es te prou en consideració.
9. Actualitzar el Mapa del Lloc:
- Incloure totes les noves pàgines i elements en el mapa del lloc després de la publicació en els diferents idiomes.
- Monitorar la web per a assegurar el seu correcte funcionament després dels canvis és fonamental per assegurar un funcionament correcte.